mitt magiska liv – en blogg med magen i fokus

Jag heter Emmy och har sedan i mina tidiga tonår haft problem fram och tillbaka med magen. Den här bloggen handlar om min resa fram till idag och hur jag lever idag som 30-åring med flera diagnoser. Jag kommer att dela med mig av tips och t.ex. recept på mat som är bra för magen. Min förhoppning är att kunna hjälpa andra på vägen som har liknande problem.

Det perfekta mellanmålet!

Leave a comment

Det perfekta mellanmålet!

Jag har upptäckt ett perfekt mellanmål som passar bra för oss som äter glutenfritt- och mjölkfritt. Ekologiskt, nyttigt och supergott!

Det är en bar som är laddad med massa energi. Den heter Raw Bite och finns att köpa på hälsokostbutiker som t.ex. Life, går också bra att beställa på nätet på t.ex. http://www.ecoliving.se

De kostar 18 kr styck på Life och 16 kr styck på internet, där går det också att beställa i stor pack. (En låda med 10 st)

Ingredienser: Frukt 54 % (dadlar), nötter 36 % (cashewnötter, mandlar), rå kakao 10 %

Leave a comment